Egyre nagyobb dolgok - 9. nap

Hogy mennyire kivan már nekem a phaszom... A mai napon rájöttem két dologra. Az egyik, hogy amikor már úgy tűnik, látom a fényt az alagút végén, akkor kiderül, hogy csak egy részeg román vendégmunkás jön szembe zseblámpával, és lehúz cigivel. A másik, hogy Kázmér jobb oldala el van átkozva. Vegyük csak sorra a dolgokat... Amikor megvettem, a jobb hátulja volt meghúzva, jobb oldalon volt letörve a tükör, a jobb első kilincs hiányzott. Pár héttel később a jobb elejével akadtam fel, nemrég a jobb elejével fogtam meg a hóbuckát. A jobb oldalon szarakodik a hátsó hangszóró, most beraktunk előre is kettőt, persze, hogy a jobb oldali a szar. A jobb oldali kp zár sem akar mindig nyitni, meg úgy alapban egy hulladék az egész jobb első ajtó. Ma már szétakadt a nyitómechanika is, kinyitni sem lehet belülről. A futó berakásánál a jobb oldalon szívtunk egy órát, a jobb oldalon szakad szét állandóan a féltengely gumiharangja, jobb oldalon ég ki állandóan a helyzetjelző... Öööö, hirtelen ennyi jut eszembe. A bal oldalával meg... Hm... Asszem az emúlt 3 év alatt soha semmi gond nem volt. De tényleg nem. Na jó, a szívócsonk eltört, ami a motor bal oldalán van, de a tövénél, ami már inkább a kocsi mértani jobb oldala. Ööö, jah, az anyósülés szokott fellazulni, és mivel nem Angliában élünk, ez is a jobb oldal. Ez van, ezt kell szeretni.

Na de a lényeg, mi történt ma... Alapban elaludtunk, úgy volt, hogy 6 körül kelünk, ehhez képest 10-re sikerült is kikászálódnom az ágyból, és még volt pár elintéznivalóm as well. Fél 12 körül értünk le Ricsiékhez, Kese meg 3-ig ért rá, az eső szakadt, mintha dézsából Önt ennék, pedig Ön nem is finom. Pillanatok alatt szanaszét gyilkoltuk a gumibakokat.


Erre azért volt szükség, hogy ha már úgyis betonkemény a futómű, akkor legalább ne üssön fel, csak miután csattant egyet a kötény is. Így fel tudok készülni az ütésre, és pár pillanatra antigravitációs térbe helyezem a seggemet. A képen továbbá megtekinthető a csodálatos brand new gömbfej is. Nem, nem a Hamvai PG, ez egy futóműalkatrész. Ezek után fékcsövek újrahúz (kb. már 20-adszor), mehet be a futó a helyére. Na ja, aha, ha akar. Allah akbar maharadzsa, Lada Trabant labanc hat almafa. Nem akart. Jól leejtettük az emelőről párszor, ettől úgy beszart, hogy fél óra múlva már a helyére is ugrott. Bal oldalon. Jobb oldalon nyilván nem. Ekkor jött Chuck Norris, és bepörgőrúgta a helyére. Közben eltelt vagy 1 óra megint... Jöhettek a féknyergek, persze kiderült, hogy mindkét oldalon feszül a fékcső, de szerencsére volt kéznél kalapács, a tartókonzol meg rugalmas acélból van.


Na jó, futó nagyjából a helyén, Kesének mennie kell, egyedül maradtam Kázmérral. Olyan rég voltunk már kettesben, teljesen meghatódtam. Meghúzgáltam a futóművet, aztán a helyére raktam a stabilizátort, ami egy érdekes mutatvány volt. A 4 csavarból csak 3 volt meg. Elméletileg 6-os csavar kéne bele, gyakorlatilag viszont minden 6-os átesett rajta. Nem baj, erős gyerek vagyok, a 8-as meg úgyis jobban fogja. Persze a 13-as kulcs már nem fért oda rendesen a felfogatáshoz, úgyhogy szépen eljátszadoztam a 200 menettel hatodonként, döglöttmagzat pózban.
Ezek után jöhettek a gátlók. Imádom a cseheket, annyira kreatív emberek. Kitalálták, hogy a Skoda első lengéscsillapítóit ugyan fogassuk mán' fel 7-es csavarral, abból úgyis minden sarkon árulnak 2 marékkal. Ha meg nem, akkor így jártál, szarjál farfekvéses süncsaládot. Végül csak sikerült találni bele való csavarokat. Jöhetett a gátló teteje, ahol megint kiderült, hogy erős vagyok. Kese franciakulcsát úgy szaggattam szanaszét, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. A gátlót meg Buddha se veszi ki most egy darabig...



Jah, majd' elfelejtettem, még Kese ott volt, amikor szintén a 10 kilós fejfedőt készítő fát megmunkáló emberrel (gyk. kalap áccsal) vettük rá a kormányművet, hogy rácsusszanjon a ricnis részre.


Ezt a folyamatot később egyedül kellett folytatnom. Nem. Ment. A. Helyére. Nem. Nem. Még most sincs a helyén, pedig már itthon vagyok. Ebből következik, hogy Kázmér ma SEM lett kész. Ha teeneti teret, ató valaévalaé ná nem?
Nem baj, akkor felrakom a kereket, ráengedem az autót, nagyjából beállítom az összetartást és a kerékdőlést, aztán meghúzgálom a féltengelyeket. De hol a kerékkulcs? Neeem, Kázmérkához nem jó sima kerékkulcs, hozzá mindenből extrém kell. A kerékkulcs például egy hosszított 17-es fej valami egészen extrém módon összehozva egy hajtószárral. Na, ezt keresse meg az ember (állat), idegbetegen, hulla fáradtan, egész nap nemtáplálkozás után. Nem is lett meg. Ekkor már kétségbeesve hívtam Pusit, de neki nincs most rendszáma (szarjon kombájnt, aki rendszámot lop), aztán Kesét, de ő meg lemerült. Ricsi dolgozik. Bencének más dolga van. Na akkor gondolkodjunk. Addig gondolkodtam, hogy egyszercsak elkészültem az első ajtók kárpitjaival, szépen rajtuk van a konzol, benne a hangszóró, tök ízléses lett. Kép nincs róla, annyira azért nem lett ízléses.
Amikor már minden lehetséges dolgot megcsináltam, amit ember ilyen eszközökkel képes, lerogytam, és vártam. Egyszercsak feltűnt a királyfi fehér lovon, vagyis Kese fehér Skodá(ba)n.

Persze 10 perc alatt megtalálta a kerékkulcsot, a csomagtartóban volt, amit mellesleg 34x pakoltam ki, be, szét, össze, le, fel, át. Gyorsan feldobtuk a kerekeket, leengedtük az autót, és elindultunk hazafelé. Itt még volt egy komoly akció, ugyanis Keséből kifogyott a benzin. Vagyis az autóból fogyott ki, mire Kese parkolás címén berántotta egy szakadékba. Strapabíró gép ez, egy kis kézisperr segítségével hamar kint is volt belőle, mosolyogva és reménykedve folytattuk az utunkat a kannában lévő 2 deci benzinnel, hátha elér még a kútig. Elért. Hazahozott. Itthon vagyok. Tele van a tököm...

Holnap folyt. köv... (nem unjátok még?)

2 megjegyzés:

mikk írta... / 2009. augusztus 12. 15:42  

a lengescsillapito also csavarjai 8as menetuek. a stab rud negyedik csavarjara meg nem ertem hogy nem emlekszel, hiszen az volt a csodas ujmenetetvagjunk bele megoldas, amit kibanyasztam belole szetszedeskor. vagod, az extrem ketvastagsagu csavar.

Maybe írta... / 2009. augusztus 13. 15:07  

"a lengescsillapito also csavarjai 8as menetuek"

Pedig ez 7-es volt. Az egyik oldalon tuti...
Jah, mostmár beugrott a stabrúd is. Annyi dolog történt mostanában, hogy nem emlékezhetek mindenre :) mindegy, megvan, az a lényeg.