Aki egyedül énekel

Vagyis a szólista. Szavak lesznek itt felsorolva alant, amelyek így már egy listát képeznek vala. Jövő héten lejár imádott Kázmérom zöldkártyája, 2 hét múlva a műszaki is, a lottón meg azóta sem nyertem, úgyhogy le kell raknom egy időre. Hogy mennyi időre, az még kérdéses, de nem egy hetes lesz az akció, mint a Tecsóban a Tuborg 160-ért, az is biztos. Rengeteg fontos dolgot, és még több apróságot meg kéne csinálni rajta, hogy átmenjen a kápéem vizsgán, majd valamikor tavasszal. Vagy nyáron. Vagy ősszel. Vagy már soha... Tehát a tennivalók:

Bajuszkapcsoló: Már lassan 1 éve eltört a farkasfognak nevezett alkatrész a bajuszkapcsolóban. Skoda betegség, egyszer mindegyikben eltörik, ha nem, akkor szállj ki a Tavriából, és verd a falba a fejed, téged csúnyán átvertek. Kezdetben még működött a papírzsepi tuning, bár refit nem tudtam használni, de indexelni még lehetett. Aztán teltek-múltak a hónapok, leesett a hó, leesett a benzin ára is, és egyre szarabb lett az egész. Most úgy néz ki a dolog, hogy vagy indexelek, és közben villogok a szembejövőkre, vagy nem indexelek, és nem villogok a szembejövőkre. Mindkét helyzet vicces tud lenni, főleg ha a kedves autóstárs úgy értékeli ki magában a villogást, mint az elsőbbségről való lemondás egyik nemzetközi szinten elfogadott formáját. Tehát leegyszerűsítve a dolgot, lehetek paraszt, aki nem indexel, meg lehetek a világ legelőzékenyebb autósa is. Egyik sem gyerebe.

Generátor: Miután kicseréltük a vízpumpát, és még mindig fütyült a turbo, az összes agysejtem megdolgoztatása után rájöttem, hogy a generátor csapágya szól. Így néz ki egyébként a generátorcsapágy:


(gy.k. Gene, rá tor, csapágy)

Futómű: A futóigazi után következik a sorban. Még pár alkatrész hiányzik belőle, sasszegek, vércseszegek, keszegek. Aztán ki is kéne hézagolni újra a lengőkarokat, mert elég furcsa így a kerékdőlésem. Jah, ha már lengőkar:


Ez is lengőkar. Vagyis a képen éppen áll, de ha gif lenne, akkor még az is lehet, hogy lengene. Mindenféle politikai hovatartozástól elhatárolódom egyébként. Tehát én politikailag nem tartozom hova. Mindegy. Utána kell egy futóműállítás, a hátulját kicsit meg akarom terpeszteni, a rugók sem teljesen egyformák, lesz vele munka bőven, az a lényeg.

Váltótartó bak: Őt nagyon szeretem, mert ugyanaz a csillagjegyünk. Nem, nem ökör. Ő nem kerül pénzbe hálistennek, mert valahol megvan, de nem tudom, hogy hol. Search in progress.

Szívócsonk: Namámegin'. De tényleg. Kéne már egy másik. Végülis használható a mostani is, de nem vagyok vele megelégedve. Kértem is a Jézuskától, de azt mondta, hogy idén nem fér bele a keretbe, mert a szomszéd gyerek anyahajót kért karácsonyra, arra elmegy az idei felhasználható fémmennyiség nagy része. Viszont felajánlotta, hogy műanyagból kérhetek. Nem kértem.

Kipufogódob: Vele sincs különösebb gond, szépen pufog, meg ki, csak 2 helyen. Meg nem tetszik a hangja sem, alacsony fordulaton nincs benne elég fojtás, magas fordulaton viszont túl sok. Egyébként is, elerhangotakarok.

Ékszíjtárcsa: Hó nimmó e, ho voloki hozzaamágyen a éjkszíího, akko oz lesz a éjkszíí tórcsá. Csak fossa az olajat. Mármint nem ő, hanem a motor, ő csak engedi. Szintén megvan az új, csak nem tudom, hogy hol, plusz még bele kéne vágni a szíj profilját is, mert ez hosszbordáshoz készült. Beeboynak azóta is lógok egy csokival érte, ezúton is kismackó. Izé, bocs.

Jobb első ajtónyitó mechanika: Milyen kicsi lehet egy ajtónyi tó, nem? Mechanika pedig Mechan néven látta meg a napvilágot, aztán elkezdték becézni. Így lett először Mechani, majd Mechanika. De nem mukod. Nem nyit ajtót. Belőle is van cseredarab, de orbitális szopás lesz kicserélni, előre látom. Tudom, másnál egyszerűen menne, de itt Kázmérról van szó.

Gumikéderek: Ahogy az előző bejegyzésekben is emítettem, Kázmér néha úgy csinál, mint Győzike, vagyis Beázik. A kéderek megadták már magukat, vagy ahol nem, ott én adtam meg őket. Mindenesetre cserélni kéne mindet. Az ajtóknál még egyszerű is lenne a folyamat, de a szélvédőket nem merem bevállalni. Oda mindenképpen új kéne, az meg megintcsak pééééééééénz.

Fűtésmotor: Szintén Skoda betegség, hibátlanul végzi a dolgát, csak közben olyan hangokat ad ki, mint egy orrszarvú párzás közben. Ezúton is elnézést kérek minden olyan olvasónktól, akinek szar az orra, és vú, hogy egy fűtésmotorhoz hasonlítom a néhány, vagyis pár zási hangeffektusaikat. Csere.

Levegőszűrő: Kéne új. Ennyi. A jelenlegi annyira koszos, hogy átkereszteltem levegőmegállítónak.

Gumik: Kéne gumi is, lehetőleg valami minőségi, mert a mostaniakkal életveszély közlekedni. Nem mondom, szeretem ha dobálja a seggét, csak nem harmadikban, fél gázzal.

Fék vákuumcső: As known as fék vákuum szevasz! Nyugdíjazni kéne. Nemhogy a vákuumot, de még a bilincseket is nehezen tartja meg.

Féknyeregtartó: Nem merem leírni, hogy mi a baj vele, de nagy. Nagyon nagy.

Kesztyűtartó nyitója: Lustaság fél, egész, ség. Egy éve nem kerestem meg a garázsban a tartalékot. Mert van. Végülis nyitható/zárható most is, de csak akkor, ha ő akarja.

Padlólemez: Hiába jó állapotú szeretett Kázmérom alja, a Győzikézés már megtette a hatását. Olyan rozsda van rajta, ami fekvő helyzetből felfelé történő mozgást végez, aztán Péter becézve kezdőbetű nélkül. Felül Eti. Addig jó, amíg csak ilyen, mert egy kis csiszolás és alvázvédőzés megoldja a problémát. Viszont nagyon gyorsan meg kéne csinálni.

Hátsó fék: Vagyis kincs, ami nincs. Shut the new up, vagyis az új pofa be. Kerül. Majd. Ha lesz rá pénzem. Remélhetőleg a dobok még jó áll a pót, Ú, AK, ha nem, akkor abból is kell új. Mondjuk valami ilyesmi:


Erre aztán olyan tehermentesítőt csinálok, amilyet nem szégyellek.

Tengeri élőlény: Kéne kagyló is, bizony. Ha már átalakítási engedély, akkor beíratunk minden szart. Erre kell szinte a legnagyobb összeg. Jó lenne, ha kettő lenne, de már akkor is a földhöz verném a seggem, ha egy normálisat meg tudnék venni. Meg hozzá az övet is. Ami négy precíz, izé, vagyis pontos.

Kárpitok: Hát elég kár, hogy pitok ditnó, de nem tehetek róla. Viccen kívül, ha már kap kagylót a gép, akkor szeretnék valami igényes belsőt is faragni bele. Tervek már vannak, pénz még nincs. De szép lesz, ha elkészül, azt megígérhetem. A neonzöld alapon rózsaszín szívecskés ötletet meg szabadalmaztatom.

Mire iszik a magyar? Hát a búra. Vagyis helyesen bura, csak az emberek 99%-a rosszul írja. Pedig tessék ráguglizni, tényleg rövid U. Kéne a jobb első indexre, meg kéne két hátsó is. Piros-fehér ofkorsz, merazúgyamenő. Aminek az ellentéte a jövő. Tehát aki menő, annak nincs jövője?

Szóval ennyi. Aztán még kéne pénz az átalakítási engedélyre, a vizsgára, kéne 4 normális hamuban sült nyomtávszélesítő, új forgalmi, törzskönyv, blabla. A fenti felsorolásban legalább 300.000 Forintot rejtettem el. Aki megtalálja, az adhat. Többet is.

0 megjegyzés: